فرم بازدید از کلاس
نام و نام خانوادگی معلم: نام آموزشگاه: مختلط
پسرانه دخترانه چند پایه ترکیب پایه ها: پایه ی مورد بازدید:
تعداد دانش آموزان: سابقه ی تدریس: مدرک تحصیلی : تاریخ سال تحصیلی: 90- 89
موضوع |
شاخص بازدید |
بالاتر از حد انتظار |
در حد انتظار |
نیازمند تلاش بیش تر |
توضیحات در صورت لازم |
تدریس معلم |
میزان تهیه و به کارگیری ابزار ها و مواد آموزشی مناسب |
|
|
|
|
میزان توجه به مراحل اجرای تدریس (مقدماتی، یاددهی و یادگیری، پایانی) |
|
|
|
|
|
خلاقیت در تدریس |
|
|
|
|
|
میزان مشارکت دانش آموزان در حین تدریس |
|
|
|
|
|
میزان تسلط معلم به تدریس |
|
|
|
|
|
تقویت روحیه ی پرسشگری در فراگیران |
|
|
|
|
|
میزان ارتباط دادن مفاهیم درسی به زندگی روزمره |
|
|
|
|
|
میزان استفاده از الگوها و روش های نوین تدریس |
|
|
|
|
|
شیوه ی ارزش یابی معلم از دانش آموزان |
میزان استفاده از ابزارهای سنجش مشاهده ای (چک لیست ، درجه بندی رفتار و رویداد نگاری ) |
|
|
|
|
درج نمرات در دفتر ثبت شاخص ها |
|
|
|
|
|
میزان توجه به نوشتن بازخورد در دفتر ثبت شاخص ها |
|
|
|
|
|
میزان استفاده از انواع ارزش یابی |
|
|
|
|
|
میزان توجه به شناسایی نقاط قوت و ضعف شاگردان |
|
|
|
|
|
ابتکار و خلاقیت در ارزش یابی |
|
|
|
|
|
بررسی فعالیت های دانش آموزان |
میزان توجه به تنوع در ارائه ی تکالیف (فردی، گروهی و عمومی) |
|
|
|
|
میزان تناسب فعالیت ها با اهداف کتاب درسی |
|
|
|
|
|
میزان هدایت دانش آموزان برای چگونگی انجام فعالیت |
|
|
|
|
|
میزان بررسی تکالیف دانش آموزان |
|
|
|
|
|
توجه به انواع تکالیف از نظر محتوا (تمرینی، بسطی و امتدادی، آماده سازی و خلاقیتی) |
|
|
|
|
مدیر یا معاون مجتمع / مدرسه تاکنون چند بار از کلاس درس بازدید داشتند؟.........................
فرم بازدید از کلاس درس همکاران
از : مجتمع آموزشی و پرورشی شهید همت
به : اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر
موضوع : گزارش بازدید مدیران از کلاسهای درس همکاران
ماه ............ مورخه ..................... کلاس ..................... دوره ..............................
|
||||||
ردیف |
موارد عملکرد آموزشی |
عالی |
خوب |
متوسط |
ضعیف |
توضیحات |
1 |
رعایت بودجه بندی دروس |
|
|
|
|
|
2 |
ثبت نمرات دانش آموزان در دفتر نمره |
|
|
|
|
|
3 |
وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان |
|
|
|
|
|
4 |
استفاده از طرحهای کیفیت بخشی و انگیزش زایی |
|
|
|
|
|
5 |
استفاده از کیت های آموزشی |
|
|
|
|
|
6 |
ثبت فعالیتهای آزمایشگاهی |
|
|
|
|
|
7 |
استفاده از طرح درس |
|
|
|
|
|
زمینه های قابل بهبود : |
نقاط قوت : |
فرم بازدید مدیر از کلاس تدریس معلّم
نام ونام خانوادگی آموزگار : نام درس : موضوع تدریس :
تاریخ بازدید : امضاء بازدید کننده :
ردیف |
موضوع |
انجام نشد |
ضعیف |
خوب |
خیلی خوب |
عالی |
1 |
چگونگی برخورد اولیه معلم با دانش آموزان |
|
|
|
|
|
2 |
بکارگیری مهارتهای ایجاد انگیزه |
|
|
|
|
|
3 |
ارزشیابی ومروری بر دروس قبلی |
|
|
|
|
|
4 |
میزان مشارکت دانش آموزان در امر تدریس |
|
|
|
|
|
5 |
میزان مشارکت دانش آموزان در تهیّه وسایل آموزشی |
|
|
|
|
|
6 |
چگونگی ارتباط بین دانسته های پیشین ومطالب جدید |
|
|
|
|
|
7 |
مهارت ایجاد مسئله |
|
|
|
|
|
8 |
چگونگی استفاده از وسایل کمک آموزشی (تصاویر کتاب ،تابلووتصاویر غیرکتابی) |
|
|
|
|
|
9 |
میزان بکار گیری معلم از مشارکت دانش آموزان در فعالیّت های انفرادی |
|
|
|
|
|
10 |
میزان بکار گیری معلم از مشارکت دانش آموزان در فعالیّت های گروهی |
|
|
|
|
|
11 |
استفاده از مثالها در جای مناسب |
|
|
|
|
|
12 |
بکارگیری روشهای مناسب تدریس در موقعیّت های مختلف وتلفیق روشها |
|
|
|
|
|
13 |
تعامل معلم با دانش آموزان وفعال بودن آنان |
|
|
|
|
|
14 |
چگونگی برخورد عاطفی با دانش آموزان |
|
|
|
|
|
15 |
ایفای نقش راهنما وهدایت کننده |
|
|
|
|
|
16 |
شادابی ،نشاط وجنب وجوش دانش آموزان |
|
|
|
|
|
17 |
فراهم نمودن زمینه مناسب جهت کشف مفاهیم وارائه نظرات توسط دانش آموز |
|
|
|
|
|
18 |
ابداع ونوآوری در جریان تدریس |
|
|
|
|
|
19 |
حفظ پویایی و استمرار انگیزش در جریان تدریس |
|
|
|
|
|
20 |
نحوه پرسش از دانش آموزان و هدایت آنان در رسیدن پاسخ |
|
|
|
|
|
21 |
چگونگی تشویق و استفاده از روشهای مختلف تشویقی در حین تدریس |
|
|
|
|
|
22 |
هدایت دانش آموزان در یافتن زمینه های کاربردی آموخته ها |
|
|
|
|
|
23 |
نتیجه گیری وارزشیابی پایان درس |
|
|
|
|
|
24 |
پیش بینی فعالیت های خارج از کلاس به منظور ثبت یاد گیری |
|
|
|
|
|
25 |
بیان مطالب و جملات به زبان فارسی ورسا وشیوا بودن بیان |
|
|
|
|
|
26 |
نظارت بر تمرینات انجام شده دانش آموزان در حین آموزش جهت ارزشیابی |
|
|
|
|
|
27 |
وجود نظم منطقی حاکم بر کلاس در زمان تدریس |
|
|
|
|
|
نظز ارزشیابی شونده : .............................................................................................................................................